dimarts, 2 de febrer del 2016

Explicació d'un conte infantil


Al Cicle Formatiu d'Educació Infantil, en l'assignatura d'Expressió estem preparant contes per explicar-los als infants.
El que jo vaig escollir s’anomena “La petita tulipa” i el vaig explicar el dimarts 26 de gener davant dels companys per a posteriorment explicar davant dels infants. 
Avui us explicaré els passos que he seguit per a acabar explicant-lo (com m’he preparat el conte, quin material he fet servir i com he explicat el conte).

Com m’he preparat el conte?
Primer de tot, has d’escollir un que t’agradi, que creguis que és adequat per al públic al qual et dirigiràs.
Jo he escollit “La petita Tulipa” perquè és un conte que m’agrada i crec que els infants podran aprendre molt a través d’ell i podran participar.  

Quin material he fet servir?
Com a material, jo he dissenyat un conte gràfic que està creat amb goma Eva, Cartolina, Pegament Immedio i fieltre.
He creat aquest conte gràfic ja que crec que així és una manera d’explicar el conte molt visual i que et pot servir d’ajuda per als infants a l’hora de situar la història.

Com he explicat el conte?
Per a explicar-lo no fa falta saber-se’l al peu de la lletra, sinó que, has de tenir ben clar l’argument.
Abans d’explicar-lo, de fer una petita introducció i un cop feta començar amb l’argument. En l’argument has d’intentar modular el to de veu, és a dir, no tenir una veu monòtona, canviar de veu depenent dels personatges que parlin i sobretot fer participar els infants el màxim possible. Un cop explicat l’argument hem de fer un final graciós com pot ser: “Conte contat, aquest conte s’ha acabat i si us ha agradat podeu picar de mans”
Un cop fet tot això ja tens el conte preparat i ja pots explicar-lo!!

Link del argument: La petita tulipa




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada